Tuesday, January 22, 2008

Prakata

Pembuka Kata:

Hai! Selamat Datang ke blogku:)
Aku bernama Rishvinder Singh dan aku berumur 14 tahun. Aku gemar menonton filem-filem dan mendengar muzik. Aku bersekolah di Maktab Rendah Victoria (VJC). Aku suka menolong orang lain dan membantu mereka mengatasi masalah-masalah mereka. Namun, aku seorang pesimis. Idolaku ialah ibuku kerana dia sentiasa membantu dan menyokongku apabila aku perlu pertolongan dalam kerja-kerja dan aktiviti-aktiviti kokurikulum sekolah. Ibuku pun telah menjagaku sejak aku memasuki dunia ini. Beliau juga amat rajin dan bertanggungjawab. Prinsip hidupku adalah bahawa seseorang tidak akan mencapai cita-citanya jikalau dia tidak bekerja keras. Aku bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang kerana aku suka melawati negara-negara lain. :)

Dengan menulis blog ini, aku harap ia boleh memperbaiki bahasa Melayuku dan aku harap aku boleh berkongsi pengalamanku belajar di Maktab Rendah Victoria dan pengalaman-pengalaman hidupku. Aku rasa bahawa kehidupanku dan pengalamanku di VJC sehingga masa ini amat menarik dan seronok. Aku harap aku dan rakan-rakanku dapat mencapai cita-cita kami:)




3 comments:

yazzie_y said...

hi! this is yasmin from 07v13, your senior! :) i can't believe you know my sister's best friend and you didn't tell me! haha. anyway, be optimistic and good luck in ip!

:adeeb-fazah: said...

ehehem. salam sejahtera, rishvinder. nama saya adeeb, dan saya drp kelas senior awak. selamat mengongsi pengalamanmu di alam siber!

Umar said...

hey / salam sejahtera, rishvinder ! Saya Umar daripada kelas senior awak juga , selamat mengongsi pengalamanmu di alam siber ! hehe