Saturday, February 23, 2008

Darmawisata ke Taman Warisan Melayu



Pada hari Jumaat yang lalu, aku telah ke Taman Warisan Melayu bersama rakan-rakanku dan guru-guru kami. Darmawisata kami itu sungguh seronok dan aku telah belajar tentang sejarah Singapura dari beberapa aspek yang berbeza. Kami juga telah melawati jalan raya yang terkecil di Singapura. Tiada sesiapa pun, di antara aku dan rakan-rakanku, yang pernah melawati jalan raya ini. Kami telah belajar tentang Sultan Hussein dan Sir Stamford Raffles. Aku berasa bahawa ilmu pengetahuan dan pengalaman yang telah kami timba akan disimpan di hati kami pada masa yang lama. Pada pendapatku, lebih darmawisata seperti ini harus diadakan supaya kami boleh belajar bersama-sama lagi. "Terima kasih!" kepada guru-guru kami kerana telah mengadakan darmawisata ini. Oh, aku juga suka kuih-muih yang telah dihidangkan!:)




No comments: