Saturday, June 27, 2009

Pulau Pinang

Ahhh...cuti sekolah ini sudah hampir tamat...
Walau bagaimanapun, ia amat seronok, terutamanya lawatanku ke Pulau Pinang, Malaysia...
Kami sekeluarga telah mempelawa salah seorang tukang masak yang dikenali bapaku, bagi masak untuk kami. Pada malam itu, aku telah mengecap makanan yang kelazatannya tidak terkata. haha. Dia juga bijak membuat pelbagai jenis makanan. Cara dia menghidangkan makanannya juga amat menarik....

haha...sungguh unik, ya?
Selain daripada itu, kami juga telah melawati sebuah kuil yang bernama Kuil Kek Lok Si. Lantaran kuil tersebut terletak di atas sebuah bukit, pandangan yang dapat dinikmati dari sana amat mengagumkan.




Jikalau Singapura dikenali ramai sebagai "Syurga Makanan", Pulau Pinang seharusnya diperlakukan sebagai "Syugra Durian"! Semasa perjalanan keluargaku dari satu tempat ke tempat yang lain, kami telah melewati beberapa gerai yang menjual buah-buah durian setiap kilometer. Kami juga telah ternampak sebuah skulptur durian yang diperbuat daripada batu yang tersergam besar. Justeru kami telah menjamu selera dengan buah-buah durian entah beberapa kali semasa lawatan ini:) Selain daripada itu, kami telah ke sebuah dusun durian yang terletak dalam sebuah hutan! Aku terkenangkan lawatan sekolahku ke Pahang semasa berada di situ!



1 comment:

me said...

Wow! Cutimu memang menarik. Namun, adakah kamu berasa bahawa sekolahmu bermanfaat? Jika ya, bagaimana?