Monday, June 15, 2009

Satu Hari...

Hari ini, aku telah ke sekolah untuk sebuah mesyuarat bagi kegiatan kokurikulumku.

Alangkah terkejut hatiku ketika disuruh mendaftar diri sebelum dapat memasuki sekolahku...
Namun, aku berasa bahawa langkah-langkah yang diambil sekolah, dan pemerintah kita, memang memanfaatkan bagi kita sebagai rakyat Singapura. Demam babi akan terus mengakibatkan beberapa masalah bagi seluruh dunia dan ramai masih berharap bahawa kita sejagat dapat mengecundangkan virus merbahaya ini.

Selain daripada itu, aku juga hampir habis membaca sebuah buku Melayu yang bernama 'Saga' dan ditulis Ishak Latiff. Beliau merupakan penulis buku Melayu yang paling berkenan pada diriku. Aku berharap aku dapat membaca kesemua bukunya secara harfiah. Segala ceritanya sungguh menarik dan mengagumkan. Beliau terampil dalam penulisannya dan pandai menarik hati para pembaca. Aku tidak sahaja dapat meningkatkan bahasa Melayuku malah dapat meluangkan masa cuti sekolahku dengan membaca buku ini yang sungguh menarik!!!

---Usahlah mengharapkan semua, harapkan apa sahaja yang penting dan itulah akan menjadi keperluanmu---

1 comment:

Izek said...

Hi, this Ishak Latiff the author of the book "Saga" wic you've read. I'm glad you like de book. Maybe you wanna try reading my second book, "Rona - Antologi Cerpen Ishak Latiff"? If you have any comment maybe you would like to email to me? izek21@hotmail.com